ကမၻာသူ ကမၻာသားမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိၾကပါေစ

Thursday, July 23, 2009

ေျခရာေလးမ်ား

ေခတ္ဦးအေျခတည္ဖုိ႔ ဝန္းက်င္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ စီးဆင္းခဲ့ၿပီး က်ယ္ျပန္႔သြား ၿငိမ္သက္သိမ္ေမြ႕သြား ၿပီးေတာ့ ေရေသအုိင္လုိျဖစ္ေနတဲ့ ပ်ဴစကားလံုးေတြ ရွိေနတယ္။တည္ၿငိမ္ခုိင္မာၿပီးသားျဖစ္ၿပီး တစ္ေလ်ာက္လံုုး အၿပဳိင္ျဖစ္လာမယ့္ မြန္စကားလံုးေတြ ရွိေနတယ္။ျမန္မာစကားလံုး ျမန္မာစာေပအေပၚမွာ စကားလံုးေတြသာ မက စကားလံုးေတြရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြ အထိ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ကုိင္ ေနရာယူမယ့္ ပါဠိစကားလံုးေတြရွိေနတယ္။ဒီသံုးခုကေတာ့ ပင္မေဒါက္တုိင္ၾကီးဆုိလုိ႔ ေျပာမယ္ဆုိ ေျပာလုိ႔ ရမယ္ ထင္တယ္။တျခားေဒသိယစကားလံုးေတြ ,လူမ်ိဳးႏြယ္စု အသီးသီးေတြရဲ႕ စကားလံုးေတြလဲ စုဝင္ေပါင္းစည္းတာလဲ ရွိမေပါ့။တစ္ခ်ိဳ႕ သုခမိန္ဆုိတဲ့ စကားလံုးလုိ ဘယ္ကလာတယ္ မွန္းဆဖုိ႔ ခက္ခဲ တဲ့ စကားလံုးေတြလဲ ရွိမွာပဲ။ဒီလုိနဲ႕ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာစားလံုးေဝါဟာရ ျမစ္ၾကီး အသက္ဝင္စီးဆင္းလာတယ္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ဦးရဲ႕အထူးသျဖင့္ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတစ္ဦးရဲ႕ ေမြးဖြားခ်ိန္ကေန ေသၿပီး ေျမၾကီးထဲ ဝင္ခ်ိန္အထိ ဒိထက္ပုိၿပီး ေသၿပီးေနာက္ဘဝရွိဦးမယ္ဆုိရင္ အဲဒီ ေနာက္ဘဝ အထိ၊ ျဖစ္တည္မွဳု အားလံုးဟာ အဓိပၸါယ္ေတြ ရွိပါတယ္ ဆုိၾကပါစုိ႔။အဲဒီ အဓိပၸါယ္ေတြဟာ ပါဠိစကားလံုး ေတြကေန ရလာတာေတြပါ။ျငင္းရခက္ပါလိမ့္မယ္။ျမန္မာစကားလံုးေတြရဲ႕ ေခတ္ဦး ပုဂံမွာ ကမၻာက အသိမွတ္ျပဳၾက အံ့ၾသၾကတဲ့ သဒၵနီတိသဒၵါက်မ္းကုိ ပုဂံသားက ပုဂံမွာတင္ ျပဳစုခဲ့တာပါပဲ။စကားလံုးေတြရဲ႕ Formကုိ ပံုေသခ်ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္မွာ ပါဠိကုိ အဲေလာက္ထိ ပုဂံသားေတြ ထဲထဲ ဝင္ဝင္ရွိေနတာေလ။ပါဠိရဲ႕ လႊမ္းမုိးမွဳ ဟာ မဆန္းေတာ့ပါဘူး။
ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲနဲ႔ စကားလံုးေတြ လွမ္းလာခဲ့တာ အင္းဝတုိင္ေရာက္ခဲ့ၿပီ။အင္းဝမွာေတာ့ စာဆုိေတြေရာ ပရိသတ္ကပါ စကားလံုးေတြကုိ ကုိယ္ပုိင္အေနနဲ႕ နားလည္ေနၾကၿပီ။ပါဠိသက္စကားလံုးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပါရာဏပဲ သံုးသံုး ေခတ္လူအားလံုးနားလည္ခဲ့ၾကၿပီ။ဒီအင္းဝေခတ္က စကားလံုးတုိ႔ စံေပ်ာ္ရာေခတ္။ပ်ိဳ႕စတဲ့ ကဗ်ာပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ သိပ္က်စ္လစ္တဲ့ စကားလံုးေတြကုိ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ၾကသလုိ ၊သိပ္က်ယ္ေျပာတဲ့ ပါဠိေတာ္ နိႆယျမန္မာက်မ္းေတြ အထူးသျဖင့္ ယမုိက္အရေကာက္လုိ ပဌာန္းအရေကာက္လုိ က်မ္းၾကီးေတြကုိလည္း ျမန္မာစကားလံုးေတြနဲ႕ ပုိင္ပုိင္နိဳင္နိဳင္ပံုေဖာ္နိဳင္ခဲ့ၾကတယ္။သူ႕ေခတ္ရဲ႕ ျမန္မာစကားလံုးေတြကုိ ဘယ္ေခတ္မွ လုိက္မမွီနိဳင္ေအာင္

စံတင္ခဲ့ၾကတယ္။ေတာင္ငူ ကေန ရတနာပုံေခတ္အထိ ့။အဲဒီေနာက္ အဂၤလိပ္ဆီကပါ စကားလံုးေတြ ရခဲ့ျပန္တယ္။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီတုိ႔ ေခတ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ကာရံသံ နေဘသံေတြကုိ ေတာ္လွန္ဖုိ႔ လူေတြက ေတာင္းဆုိလာျပန္တယ္။ေခတ္က ေတာင္းမွ ေတာ့လုပ္ေပးရေတာ့မွာပဲ။စကားေျပဟန္ အပ်ဳိေက်ာ့ ေက်ာ့ေလး ကုိ ဖန္ဆင္းၾကျပန္တယ္။တေျဖးေျဖး ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္လာတဲ့ စကားေျပလမ္းဟာ အခုခ်ိန္တုိင္ မေကာေတာ့ပါဘူး။ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ စကားေျပေတြအတြဲေတြဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဖတ္ရသူေတြကုိ မၿငီးေအာင္ ထိမ္းနိဳင္ခဲ့ၿပီပဲ။အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ လမင္းကုိ ထရံေပါက္မွ ေခ်ာင္းၾကည့္ျခင္းကေန မုိးကုပ္စက္ဝုိင္း တံတုိင္းရွိရင္ ေကာင္းကင္ ကုိလည္း ငါမုန္းမယ္ ေတြ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။စကားေျပေရးဟန္ က အီသလုိ ျဖစ္လာသလား။ဒါမွ မဟုတ္ ေရွးေရွး ဆရာ့ ဆရာေတြကုိ ေက်ာ္ေရးရမွာ အားနာၾကသလား မသိဘူး။စကားလံုးေတြကပဲ မျပည့္စံုေတာ့တာလား။စာဖတ္ရတာ အား မရၾကေတာ့ဘူး။စကားေျပကေန စကားေျပာတဲ့။ဆရာမၾကီး တစ္ဦးရဲ႕ မူပုိင္ ဟန္လုိလုိနဲ႕ စတင္လာခဲ့တယ္။ မွန္တာေျပာရရင္ စကားေျပေလာက္ ဘယ္ ထိမိ မလဲ။ဒါေပမယ့္ လြယ္တယ္ သြက္တယ္။ေပါ့ပါးတယ္။ဒါကုိ လဲ အခုေနာက္ပုိင္း အားမရေတာ့ျပန္ဘူး ထင္တယ္။နိမိတ္ပံုေတြ အားပါးတရ ထည့္ထားတာေတြကုိ ခံတြင္းေတြ႕ၾကျပန္တယ္။အခ်ိန္အမ်ားၾကီး မေပးရပဲ တနင့္တပုိး ရၾကတာမ်ိဳးကုိ ပုိတပ္မက္လာၾကတယ္။သစ္ရိပ္ေအးေအး ေအာက္ ပက္လက္ကုလားထုိင္ေလးခ်၊ေရေႏြးၾကမ္းအုိးေလး ေဘးမွာထားၿပီး စာမ်က္ႏွာထူထူ ၾကီးေတြကုိ ေအးေအးလူလူ စိမ္ေျပနေျပ ဖတ္ရေလာက္ေေအာင္ ေခတ္က သေဘာမေကာင္းေတာ့ဘူး။အခ်ိန္လုၿပီး မ်ားမ်ား ရခ်င္တဲ့ ေခတ္။ေဇယ်ာလင္းတုိ႔လုိ လူငယ္ေတြက ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ႏွစ္သိမ့္ေပးၾကတယ္။
အင္း အခု ပုိဆုိးလာၿပီေလ။အြန္လုိင္းေပၚကုိ စကားလံုးေတြက အမွတ္မထင္ ခုန္တက္လာတယ္။အခ်ိန္ကုိ ေငြထက္ ပုိၿပီး တန္ဖုိးထားလာရၿပီ။ဝုန္းဒုိင္းက်ဲ ေျပးေျပးလႊားလႊားနဲ႕ ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္ရုံသာ တက္နိဳင္ၾကမယ္ ထင္တယ္။ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေအာင္ေရးနိဳင္ပါေစ . .ရွည္လုိ႔ကေတာ့ ေက်ာ္ ဟ ပဲ။အခ်ိန္မွ မေပးနဳိင္တာကုိး ၊သူသူကုိယ္ကုိယ္ပါပဲ။အခုပုိ႕စ္ေတာင္ ရွည္ေနၿပီေလ။ဒါေၾကာင့္ ဖြဖြေလးသာ ေလ်ာက္လုိက္ရတယ္။
ျမန္မာစာေပအရင္းအျမစ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႔ အေသးစိတ္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေလ့လာ ခ်င္ရင္ Myanmar Languageဆုိတဲ့ ေနရာကုိ သြားပါ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails